Ja sākam aplinkus, tad dzīve ir pārsteigumu pilna, un, par nožēlu, ne vienmēr šie pārsteigumi ir patīkami. Arī, ja runājam par nupat iegādāto DJI kameru vai dronu.

Lai jums nebūtu jāuztraucas par lietām, kuras neveiksmīgas apstākļu sagadīšanās vai vienkārši cilvēciskas kļūdas dēļ reizi pa reizei atgadās, DJI piedāvā iespēju iegādāties Care Refresh pakalpojumu.

 

Care refresh nozīmē, ka, samaksājot noteiktu maksu (atkarīgs no ierīces), mēs nodrošinām sev iespēju gada laikā divas reizes saņemt cietušās ierīces vietā jaunu, iemaksājot vien salīdzinoši nelielu naudas summu (skat. zemāk).

 

Lai arī nav grūti iestāstīt sev, ka "ar mani jau nekas TĀDS nenotiks – es būšu ļoti uzmanīgs", prakse un servisa statistika liecina, ka notiek gan. Un situāciju, kad tā ir ierīces kļūme, ir gaužām maz – parastais stāsts par avarējušu dronu pāris vārdos ietilpinās "es un koki" vai "es un tukša baterija" aprakstos. 

 

Jā, protams, ir ražotāja garantija, taču tā attiecas tikai uz gadījumiem, kad problēma ir ierīces ražošanas kļūmes rezultāts. Situāciju, kad ierīces bojājums radies, piemēram, nespējot ar dronu atgriezties mājas punktā spēcīga pretvēja dēļ, un tas nosēdies krūmos vai kaimiņu dīķī, ražotāja garantija nesedz.

 

Savukārt, no apdrošināšanas Care Refresh atšķiras ar to, ka pakalpojums nesedz zaudējumus par, piemēram, nozagtu vai upes dibenā guļošu dronu – lai saņemtu vietā jaunu, vecais, vienalga, salauzts, izpeldināts vai zem auto riteņiem pabijis, ir jānosūta ražotājam.

 

Un, zināšanai – DJI Care Refresh attiecas tikai uz pašu lidaparātu, uz tālvadības pulti – ne.

 

I. Kādām DJI ierīcēm tas pieejams? Cik maksā pakalpojums, un cik jāmaksā par pirmo, cik – par otro ierīces aizvietošanas reizi?

  • Osmo Pocket 2 – cena €29, pirmā aizvietošana €29, otrā - €39
  • Osmo Action 3 – cena €25,  pirmā aizvietošana €19, otrā – €29;
  • DJI Mini 3 - cena €59, pirmā aizvietošana €45, otrā - €55
  • DJI Mini 3 Pro - cena €85, pirmā aizvietošana €75, otrā - €79
  • Mavic 3 Classic - cena €159,  pirmā aizvietošana €129, otrā – €159;
  • Mavic 3 – cena €239,  pirmā aizvietošana €159, otrā – €199;
  • Mavic 3 Cine – cena €349,  pirmā aizvietošana €239, otrā – €289;
  • DJI Mavic Air 2S – cena €99,  pirmā aizvietošana €119, otrā – €149;
  • DJI FPV – cena €199, pirmā aizvietošana €269, otrā - €289
  • DJI AVATA - cena €65, pirmā aizvietošana €55, otrā - €59

 

Pakalpojams pieejams arī Inspire 2, Zenmuse X4S, X5S, X7 – pilnu ierīču sarakstu un saistītās izmaksas, lūdzu, skatieties zem Terms of service TE>

 

II. Kā es varu pievienot savam dronam DJI Care Refresh?

 

-Care Refresh ir iespējams pievienot 48 stundu laikā pēc drona iegādes, ražotāja mājaslapā piesaistot Care Refresh aktivizācijas kodu sava drone seriālajam numuram.

 

-Care Refresh ir iespējams pievienot arī pēc drona saņemšanas no DJI oficiālā servisa – šai gadījumā jūsu e-pastā saņemsiet paziņojumu ar saiti, kuru noklikšķinot varēsiet to izdarīt 72 stundu laikā.



-Care Refresh rokā turamām (nelidojošām) ierīcēm iespējams pieslēgt 30 dienu laikā kopš pirmās aktivizācijas.

 

 

Saprotams, ka, līdzīgi, kā apdrošināšanā, pakalpojuma sniedzējs vēlas nodrošināties pret situāciju, ka pakalpojums tiek pieslēgts jau avarējušam dronam – šī iemesla dēļ arī noteikts laika ierobežojums. 

Tomēr, Care Refresh ir iespējams aktivizēt arī dronam, kuram pirmās 48 stundas pēc pirmās aktivizēšanas jau ir aiz muguras.

 

Lai to izdarītu, ir jāuzņem video pēc DJI noteikta scenārija:

 

1. Parādām vienā kadrā dronu, pulti un DJI Go aplikāciju;

2. Tuvplānā (salasāmi) parādām drona (vai stabilizatora) seriālo numuru;

3. Ieslēdzam dronu un pulti;

4. Atveram DJI Go aplikāciju;

5. Pārbaudām IMU (Airscraft Status > IMU);

6. Veicam kompasa kalibrēšanu;

7. Demonstrējam kameras kustināšanu;

8. Veicam SD kartes formatēšanu;

9. Iedarbinām motorus, izmantojot vadības sviras;

10. Paceļam dronu apmēram 1m augstumā (ja lidojam ar Inspire, veicam kāju transformēšanu);

11. Veicam pāris sekundes garu video ierakstu un pēc tam atskaņojam ierakstīto DJI Go aplikācijā;

12. Demonstrējam drona kustības pa labi/pa kreisi, uz priekšu/atpakaļ, pagriešanos pulkteņrādītāja/pret pulksteņrādītāja virzienā;

13. Paceļam dronu 20-25m augstumā un brītiņu "pakarājamies" uz vietas;

14. Demonstrējam lidojuma attāluma un augstuma testu, aizlidojot līdz 200m attālumam un paceļoties līdz 120m augstumam (kadrā jābūt redzamam DJI Go aplikācijas telemetrijas informācijai);

15. Piezemējamies manuālā režīmā (nevis ar aplikācijas vai RTH funkcijas palīdzību, bet, izmantojot vadības sviras). Inspire gadījumā kājām jātransformējas piezemēšanās stāvoklī;

16. Izslēdziet dronu un pulti.

 

SVARĪGI, ka video ir jābūt uzņemtam vienā klipā, tas nedrīkst būt montēts. Steigas nav nekādas, vispirms sameklējam piemērotu vietu, novietojam kameru (vai arī iesaistām kādu palīgu, kurš pildīs operatora lomu), izplānojam savu darbību tā, lai būtu iespējams izpildīt prasītās darbības un tās būtu redzamas kadrā. 

 

Prakse rāda, ka kopējais video garums būs 5-8 minūtes, tātad, ja nepieciešams, nav lielu problēmu ar vienu drona akumulatora uzlādi veikt pat 2-3 mēģinājumus (protams, tas atkarīgs arī no konkrētā modeļa tehniskajiem raksturlielumiem), ja nu gadās kaut ko piemirst parādīt.

Kad video uzņemts, augšuplādējam to Youtube un nokopējam saiti.

 

Tālāk, ielogojamies DJI saitē ar savu lietotājvārdu un paroli, dodamies uz šo saiti un aizpildām nepieciešamo informāciju – Vārds, Uzvārds drona/stabilizatora modelis un sērijas numurs, Youtube saite uz mūsu uzņemto video.

 

Video tiks izskatīts 2 darba dienu laikā un tā apstiprināšanas gadījumā saņemsim e-pastu ar uzaicinājumu aktivizēt DJI Care Refresh pakalpojumu. Pakalpojuma aktivizēšana ir jāveic 72 stundu laikā no e-pasta saņemšanas brīža, bet, tā kā šim mērķim lidošana nav nepieciešama, tad ne lietus, ne vējš nebūs šķērslis – vienīgais, kas nepieciešams, ir ierīce ar piekļuvi internetam un tīmekļa pārlūks.

 

Ko īsti man dos DJI Care Refresh?

 

Kā jau teicām, DJI Care Refresh tā viena gada darbības laikā nodrošina 2 avarējuša/sabojāta drona aizvietošanas ar jaunu par nelielu samaksu. Gadījumā, ja perioda beigās ir palikusi neizmantota vismaz viena aizvietošanas reize, pakalpojumu iespējams pagarināt vēl uz vienu gadu, samaksājot tieši tādu pašu gada maksu. Pagarināšanu ir jāpaspēj veikt pirms sākotnējā Care Refresh termiņa beigām.

 

Aktuālo Care Refresh statusu iespējams pārbaudīt TE>

 

Pakalpojums sedz tādas ražotāja garantijas nesegtas lietas, kā ūdens bojājumi, pilota kļūda, 

 

Ja drīkst uzdot mazliet ķecerīgu jautājumu, tad – kā jums šķiet, vai savu, gandrīz divus gadus uzticīgi nokalpojušo, dronu nevarēsiet pārdot vieglāk un par augstāku cenu, ja tas būs pilnīgi jauns un neaktivizēts?

 

Kā pieteikt negadījumu?

 

Ja nu tomēr pienāk, kā smejies, nebaltā diena un jūsu drons tādu vai citādu iemeslu dēļ cieš, ir jādodas uz DJI lietotāju atbalsta lapu, jāizvēlas Online Repair Request un jāpiesaka negadījums.

Ja gribam atgriezties gaisā pēc iespējas ātrāk, piesakām negadījumu, izvēlamies "Express replacement", samaksājam aizvietošanas maksu, nosūtām dronu DJI un saņemam vietā jaunu. Svarīgi ir satraukumā neaizsūtīt arī pulti (par tās sūtīšanu atpakaļ nāksies piemaksāt papildus) – sūtām tikai cietušo dronu.

 

Principā, tālāk ir iespējami divi scenāriji – ja, piesakot negadījumu, izvēlamies EXPRESS opciju, tad DJI, nemaz nepātot, kas ar jūsu ierīci noticis, un cik izmaksātu tās labošana, nosūtīs jums aizvietojošo ierīci (tās seriālais numurs automātiski tiks pievienots aktīvajam Care Refresh pakalpojumam).

Ja drona bojājumi ir, jūsuprāt, nelieli, un arī steigas nav, varat izvēlēties garāku ceļu – aizsūtīt savu ierīci DJI, viņi to apskatīs un sastādīs remonta tāmi, un tad jau jūs varēsit izvēlēties – apmaksāt remontu un netērēt Care Refresh aizvietojuma reizi, vai arī, ja remonta izmaksas tomēr izrādās pārāk augstas – tomēr pieprasīt Care Refresh aizvietojumu.

Pirmajā gadījumā tiek ietaupīts laiks un iztērēta viena Care Refresh "dzīvība", otrajā – process mazliet ilgāks un par remontu jāmaksā, toties aizvietošanas reize vēl paliks rezervē nākotnei:

Nu, un pēdējāis jautājums, protams, ir:

 

Kā es varu iegādāties DJI Care Refresh?

 

Iespējas ir divas – pie mums, DJI Latvija, vai arī DJI tiešsaistes veikalā.